Hoe uw AssurCard gebruiken


U beschikt over een AssurCard? Proficiat, want hiermee kan u uw hospitalisatie op de best mogelijke manier financieel en administratief afhandelen. Zo kan u uw aandacht richten op wat écht telt: uw gezondheid.

 

Opgelet!

 

Als u een AssurCard heeft, dient u niet via Belfius Insurance Net.

 

Wat is de AssurCard?

De AssurCard is een derdebetalerskaart. Dat wil zeggen dat de ziekenhuisfactuur rechtstreeks door Belfius Verzekeringen met het ziekenhuis wordt afgerekend.
Elk aangesloten gezinslid heeft zijn eigen, strikt persoonlijke AssurCard. Belangrijk is wel om vóór uw opname aangifte te doen bij Belfius Verzekeringen zodat u weet dat u bij deze opname uw AssurCard kan gebruiken of niet.

 

Wat moet u precies doen als u opgenomen wordt in het ziekenhuis?

Doe steeds zo snel mogelijk de aangifte van uw ziekenhuisopname. Indien mogelijk voor de opname, zodat alles administratief is voorbereid en weet waar u aan toe bent.

Als u een AssurCard heeft dan kan hiermee uw ziekenhuisfactuur rechtstreeks afgerekend worden. Het is belangrijk om dit te checken vooraleer u opgenomen wordt in het ziekenhuis.

Bij diefstal of verlies van uw AssurCard?

Bent u om één of andere reden niet meer in het bezit van uw AssurCard, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze diensten op het gratis nummer 0800 93936.

Bij wijziging of correctie

Wilt u graag een wijziging aan uw hospitalisatiemelding doorgeven?
Hebt u de verkeerde AssurCard gebruikt bij de melding van een hospitalisatie?
Zijn de gegevens op uw AssurCard incorrect?
Neem dan telefonisch contact op met onze diensten op het gratis nummer 0800 93936. Wij helpen u graag verder.



Heeft u nog andere vragen, dan kan u bovendien het overzicht van de veel gestelde vragen raadplegen.