Collectieve hospitalisatie: opname in het ziekenhuis?


Wat moet u precies doen voordat u wordt opgenomen in het ziekenhuis?

U heeft een hospitalisatieverzekering via uw werkgever en moet naar het ziekenhuis voor een opname.
Heeft u een AssurCard?

  A. Zo ja, doe uw aangifte via AssurCard.
B. Indien u geen AssurCard heeft, doet u uw aangifte rechtstreeks bij Belfius Verzekeringen.

Na de opname:

  • U heeft nog andere kosten in te brengen?
  • U heeft extra hulp nodig tijdens of na uw hospitalisatie. Schakel dan uw Bijstandsverzekering in.
  • U wil uw schadedossier opvolgen?

A.  Als u een AssurCard heeft, doet u de aangifte via AssurCard.

U doet uw aangifte van uw opname, best vόόr uw opname, bij de schadebeheerders:
  • Telefonisch: 0800 93936, tussen 7u30 en 17u.
  • Via de AssurCard website.

Bij een spoedopname of een niet geplande opname, neemt u best telefonisch contact op met onze schadebeheerders.

  Hoe uw AssurCard gebruiken in geval van opname? Meer weten

B.  Als u geen AssurCard heeft, doet u uw aangifte rechtstreeks bij Belfius Verzekeringen.

U doet uw aangifte van opname:

Of, schriftelijk: Belfius Verzekeringen, PCI Life & Health ,  Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel.

Bij aangifte wordt uw dossier onmiddellijk geopend en ontvangt u meteen uw dossiernummer.

Heeft u na de opname nog andere kosten in te brengen?

Naast de ziekenhuisfactuur heeft u ongetwijfeld nog ambulante kosten (apothekersbriefjes, mutualiteitsattesten, laboratoriumfacturen etc.). Indien zij gemaakt zijn binnen de gewaarborgde periode net vóór of net ná de hospitalisatie en hieraan gelinkt zijn, kunnen zij verzonden worden naar Belfius Verzekeringen. Voor uw geneesmiddelenattesten, deze kan u onmiddellijk elektronisch verzenden via Assurpharma.

U doet dat best gegroepeerd; één keer kort na uw verblijf in het ziekenhuis en een laatste keer na aflopen van de postperiode.


Extra hulp nodig tijdens of na uw hospitalisatie? Schakel uw Bijstandsverzekering in

Met de optionele Bijstandsverzekering van Belfius Verzekeringen kan u 24/7 rekenen op waardevolle hulp, zowel in België als in het buitenland. Als u een bijstandsverzekering heeft, bel dan naar het nummer +32 (02) 286.72.54 voor bijstand. Als u geen bijstandsverzekering heeft of u weet het niet precies, neem dan contact op met onze polisafdeling: via e-mail of telefonisch: 02 286 65 75.

Uw schadedossier opvolgen

Via Belfius Insurance Net kan u 24/7 in een beveiligde werkomgeving uw persoonlijke documenten en gegevens opvragen zoals de status van uw schadedossier of een bewijs van aansluiting  voor u of uw familie.

  Hoe doet u dat?
  • Ga naar Belfius Insurance Net.
  • Klik op ‘Aanmelden’.
  • Log eenvoudig in met uw e-id reader, uw identiteitskaart en uw pincode..

Heeft u administratieve of inhoudelijke vragen?

Heeft u administratieve of inhoudelijke vragen:
 
  • Over uw polis: neem contact op met de polisafdeling via e-mail of telefonisch: 02 286 65 75.
  • Over uw aangifte of uw dossier: contacteer uw dossierbeheerder op het nummer 02 286 60 30.


Heeft u nog andere vragen, dan kan u bovendien het overzicht van de veel gestelde vragen raadplegen.